محیط زیست

روز جهانی بدون نایلکس

بیست یکم تیر روز جهانی بدون نایلکس

روز جهانی بدون نایلکس:

عکس:تالش-جنگل گیسوم

بیست یکم تیرماه ،روز جهانی بدون نایلکس نامگذاری شده است.هر کسی یا نهادی چنین ابتکاری را انجام داده باشدابتکار بجا ومناسبی بوده است.واقعیت این است که امروزه نایکس وظروف پلاستیکی که دوره بازیافت بعضی از آنها حتی به 500 سال و بیشتر میرسد، بخش عمده ایی از ملزومات روزمره زندگی ما را تشکیل داده است.
از پاکت میوه و ظروف آب و روغن ومایعات و لبنیات و دارو و…گرفته تا حتی سفره خوراک واگر اغراق نباشد شاید در اینده نزدیک خود خوراک….!

وقتی به محیط اطراف نگاه میکنیم متاسفانه میبینیم که هیچ مکانیزم علمی جهت جمع آوری و بازیافت یا  امحا ومعدوم کردن این نوع ظروف وجود ندارد وبنحو بیرحمانه ایی محیط زیست و زیستگاه انسانها و موجودات کره زمین الوده به انواع و اقسام این نوع محصولات شده است.

گاهی میخواهی از طبیعت عکس بگیری واز زیبایی های طبیعت خاطره ایی خوش به یادگار داشته باشی باید لنز دوربینت را آنقدر جابجا کنی تا این زشتی عمل نابجای انسانها در حافظه دوربینت ذخیره نگردد وموجب شرمساری بیشتر را فراهم ننماید.

براستی در کنار همه حماقتهای بشر از جنگ و دعوی بر سر هیچ گرفته تا تخریب بیرحمانه محیط زندگی وزیستگاه جاندار وجماد چه آینده ایی در انتظار آیندگان خواهد بود….؟!

 پارس گیلدا

روز جهانی بدون نایلکس

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا