طنزوسرگرمی

مدیر و مهندس

طنز تلخ

مدیر و مهندس:

مردی که سوار بر بالن در حال حرکت بود ناگهان به یاد آورد قرار مهمّی دارد.ارتفاعش را کم کرد. از مردیکه روی زمین  بود پرسید:

“ببخشید آقا ؛ من قرار مهمّی دارم ، ممکنه به من بگویید کجا هستم تا ببینم به موقع به قرارم می رسم یا نه؟”.
مرد روی زمین : بله، شما در ارتفاع حدودا ً سه متری در طول جغرافیایی51 درجه و ۶ دقیقه هستید. بالن سوار : شما باید مهندس باشید. نفر روی زمین : بله، از کجا فهمیدید؟؟”.

مرد بالن سوار : چون اطلاعاتی که شما به من دادید اگر چه کاملا ً دقیق بود به درد من نمی خورد. من هنوز نمی دانم کجا هستم! . به موقع به قرارم می رسم یا نه؟”.
شخص روی زمین : شما باید مدیر باشید. مرد بالن سوار : بله، از کجا فهمیدید؟؟؟”.
مرد روی زمین : چون شما نمی دانید کجا هستید و به کجا می خواهید بروید. قولی داده اید و نمی دانید چگونه به آن عمل کنید. انتظار دارید مسئولیت آن را دیگران بپذیرند…!.

پارس گیلدا

این موضوع هم اگرچه از دید طنز مطرح شده ولی متاسفانه واقعیتی تلخ در نظام مدیریتی ما هست.فاصله عمیق بین انتظارات مدیران با دیدگاه کاشناسان.در نهایت البته فشار مدیریت و دریافت توجیهات کارشناسی جهت انجام امور دستوری..!.نتیجه این روش مدیریت برای مملکت بسیار اسفبار است.منابع مملکت را بر باد میدهد وخسارات جبران ناپذیری بر تمامی ارکان مملکت وارد می آورد.امروزه نتیجه این روش کار کردن را در تمامی عرصه ها شاهدیم.اگر قرا باشد مملکت رو ریل ترقی و پیشرفت قرار بگیرد باید تمامی اهداف و انتظارات بر مبنای عقلانیت ومنافع ملی بلندمدت برنامه ریزی و دقیقا همه طرح ها و پروژه ها بر اساس برنامه اجرا شوند.

مدیر و مهندس

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا