گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

من نکنم نظربه کس

من نکنم نظربه کس جز رخ دلربای تو

من نکنم نظربه کس :

حرکت ابرها در آسمان ناشی از تلاطم جو و مساعد شدن شرایط برای بارش که معمولا توام با باد گرم همراه است در آسمان گیلان امری پذیرفته شده و طبیعی است.این باد گرم که با بالا رفتن درجه حرارت هوا گاهی تا بالای سی درجه نیز همراه است را گرمش نیز میگویند.سالها پیش این بادهای موسومی تا چند روز بطول مینجامید ودر انتها تبدیل به باد سرد و بارش باران برف میشد.گاهی وزش این بادها آنقدر آزاردهنده بود که لاجرم باید به اتاق پناه میبردیم و جز در مواقع ضرورت از آنجا خارج نمیشدیم.اکنون دیگر از آن بادها با آن شدت و حدت خبری نیست.شاید هم یکی دیگر از نشانه های تغییر اقلیم باشد.

ابر و باد

آذر۹۴ به هنگام باز گشت از قله تریشوم ماسوله که شرایط جوی توام با وزش بادگرم بود ابرها اینچنین در آسمان درحال جولان بودند.شایدهم آماده میشدندبرای بارشی که معمولا پس از بادگرم اتفاق میفتد…!.

اکنون ابر وباد و مه و خورشید و فلک

به محض غروب آفتاب شرایط آسمان اینچنین شد.اولش فکرکردیم احتمالا جنگلهای دوردست دچارحریق شده است که معمولا وقوعش در اثنای بادهای گرم محتمل است.ولی خیلی زود متوجه شدیم چنین نیست و انچه که اتفاق افتاده صرفا یک پدیده جوی نادر ناشی از انعکاس نورخورشید روی ابرهاست.

من نکنم نظربه کس

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا