برش کتاب

می آموزم ومی آموزم ومی آموزم

می آموزم ومی آموزم ومی آموزم:

پارس گیلدا

در میان رهبران سیاسی دو سه قرن اخیر شاید باسوادترین آنها بتوان از مارکس نامبرد.مارکس هم فیلسوف بود و هم روزنامه نگار که طبعا برای انجام وظایف روزمره اش نیاز به آموختن مستمر داشت.متن بالا ممکن است طعنه و تعریض باشد ولی یک پیام مهم به همراه دارد وآن اینکه افراد، برمبنای بستر فکر و عقیدتی و باورهای باطنی خود زندگی کرده وحتی در مقام حکمرانی بر همان سبک و سیاق حکمرانی مینمایند.

بسی حکمرانان عیاشی که اگر در شبانه روز فقط لحظاتی از عمرشان را صرف آموزش و آموختن اختصاص داده یا اصلا به آموزش ودانش و آموخته ها اعتقاد داشتند جامعه ایی میساختند مطلوب حال شهروندان خود.ولی متاسفانه دنیای واقعیت چیز دیگری ست.مثلث قدرت و ثروت و شهوت چشمها را کور کرده وقهرا قدرتها را آلوده به فساد کرده ونابودشان میکند.در این میان تنها حکمرانانی که جوهره یادگیری و آموختن در نهادشان باشد میتوانند با بها دادن به علم ودانش وجویندگان آگاهی زمام امور مملکت را به دست آنها سپرده و سرنوشتی مطلوب برای مردمان خود رقم بزنند.

جوامع متمدن وتوسعه یافته امروز جهان همانهایی هستند که دانایان و دانش آموختگان و خبرگان علمی و هنری آنها زمامداران امورشان میباشد.بلعکس در جهان توسعه نیافته نخبگان جایی برای ابراز وجود ندارد ومجبور به مهاجرتند.

می آموزم ومی آموزم ومی آموزم

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا