همیشه حق با مشتریست:
فردی به اسم جو به ایلان ماسک میگوید؛ صدای فعال سازی سیستم اتوپایلوت خودروی تسلا زیاد است و باعث میشود فرزندش از خواب بیدار شود.
تسلا درخواست جو را محترم میشمارد و تنظیمات جدیدی برای کم کردن صدا ایجاد میکند و اسم ویژگی جدید را ‘حالت جو’ مینامد.

نمیدونم مطلب بالا تا چه اندازه مقرون به حقیقت باشد ویا چه مقدا اغراغ درآن نهفته باشد؟.آنچه مسلم است در بازار آزاد دنیا که رقابت و بالا بردن کیفیت و مشتری مداری حرف اول را میزند ودر تعیین سود وزیان شرکتها نقش بسزایی دارد،احترام به خواست و نظر مشتری ولو اینکه به ظاهر حقیر و مضحک باشد،مورد توجه طراحان وسازندگان صنایع و تکنولوژی بوده وسعی میکنند تا حد امکان مشتری را از خود نرنجانند.چرا که بخوبی آگاهند طرد هر مشتری معادل است با جذب او توسط شرکت رقیب یعنی پرت کردن لقمه به دهان رقیب.
برخلاف بازارهای غیر آزاد که مشتری حق اظهارنظر وانتخاب ندارد. محکوم است با پرداخت مبالغ هنگفت آنچه را که سازنده برای او در نظر گرفته بپذیرد و به آن قانع باشد.در چنین بازارهایی کیفیت روز بروز اُفت میکند .شرکتها اگرچه در کوتاه مدت سود زیادی به جیب میزنند ولی در دراز مدت و با تغییر الگوی بازارها ، تحت تاثیر اقتصاد جهانی یا محکوم به نابودی اند ویا بالاخره باید تابع جهان بوده وخود را با رفتارهای بازارهای بین المللی منطبق سازند.