گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

ییلاق قره چمن

قره چمن از زیباترین ییلاقات تالش و بلکه گیلان

ییلاق قره چمن:

یکی از روستاها و ییلاقات بکر در گیلان بدون شک ییلاق قره چمن در تالش است.متذکر میگرددبا این اسم روستاهای دیگری نیز در استانهای هم جوار وجود دارد. منطور این نوشتار قره چمن بخش اسالم تالش در استان گیلان است.این روستای ییلاقی که در ارتفاع حدودا ۲۳۰۰متری سطح دریاقرار دارد توسط ابگیرهای زیبا و مراتعی سبز و خرم با گلهای ملون و گونه گون در محاصره قرار گرفته است.

روستای زیبای قره چمن.عکسی که با زوم گرفته شده است.

این روستا و ییلاق رویایی که در مسیر قله بغروداغ قرار دارد محل اسکان افرادی ست که به دامداری اشتغال دارند.اگر بخواهیم از تالش به این روستا سفر کنیم، رنج نیسانسواری بمدت سه الی سه و نیم ساعت را باید به جان بخریم.نیازی به گفتن نیست که بهترین زمان دیدن این روستا ماههای اردیبهشت و خرداد است.

نمای روستا از فاصله کمی دورتر

منطقه تالش مخصوصا دامنه های جنوبی آن از تعداد زیادی ییلاق و روستا تشکیل شده است. طبیعت این مناطق بدلیل صعب العبور بودن هنوز دست نخورده و بکر باقی مانده است.تنها وسیله ایی که میتواند به آن نقاط برود وانت نیسان و خودروهای مشابه با همراهی راننده ماهر است.مسیر این ییلاقات مملو از آبشارها و ابگیرهای رویایی ست که در ماههای یادشده  تیول انواع گل و گیاه وحشی مخصوصا شقایق،بابونه،مینا و….هستند.روستا وییلاق قره چمن در مجاورت روستای سیاه بیل قرار دارد که آن ییلاق به همراه آبگیرهای متعددش،زیبایی منحصر بفرد خود را دارد.از این روستا تا قله بغروداغ بین 4 تا 4/5 ساعت راه هست.که با یک کوه پیمایی سبک میتوان به قله رسید.

نمای روستا از دور و پوشش گیاهی مناطق اطراف

مسیر ورود به روستا

این جاده ،مسیر ورودی به روستا از مسیر تالش به سمت روستاهای مریان،تندبین،مکش،سیاه بیل و در نهایت قره چمن .از سمت جاده اسالم به خلخال هم مسیر ورودی دارد.

پارس گیلدا

ییلاق قره چمن

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا