برش کتاب

اندیشه، ستون تمدن است

اندیشه، ستون تمدن است و کتاب ستون اندیشه

اندیشه، ستون تمدن است:

اندیشه، ستون تمدن است و کتاب ستون اندیشه..!

پارس گیلدا

اگر تمدن جوامع بشری را به مثابه ساختمانهایی در نظر بگیریم که هر ساختمان متعلق به یک جامعه باشد قطعا و حتما این ساختمان ستونهایی دارد که باز قطعا و حتما آن ستونها روی اندیشه وفکر وتجربه و دانش همان عصر بنا شده است.علم ودانش ماحصل تفکر ویافتن و آموختن و نوشتن است.کتاب گنجینه گرانقدر دانش بشری ست که در یک مجموعه گردآوری شده است.جمع آوری بخشی از دانش در غالب کتاب کار ساده ایی نیست و از عهده هرکس بر نمی آید.

هر جامعه ایی که کتابت بیشتری داشته باشد یعنی دارای تجربه و آگاهی و دانش بیشتری ست.یعنی اینکه جامعه ایی که میسازند ودر آن زندگی میکنند از بُن مایه های دانش و آگاهی ست.هر چه کتاب و کتابخانه و کتابخوان در جامعه بیشتر باشد آن جامعه و آن مردمان متمدنترند.زوال چنین جوامع و چنین تمدنهای اگر نگوئیم اتفاق نمی افتد ولی بسیار دیر یعنی دیرتر از دیگران اتفاق میفتد.

زُعما و سردمداران جوامع و مدیران عالیرتبه آنان اگر به قوام و دوام جوامع خود می اندیشند باید به افزایش تجارب علمی جوامع خود ،ساختن مدرسه ودانشگاه وکتابت ونوشتن و مکتوب کردن تجارب وگردآوری بیش از بیش آگاهی ها  وتجارب علمی کمر همت ببندند.باید نخبگان خود را حفظ کنند تا توسعه و تمدنی پایدار شکل بگیرد.

اندیشه ستون تمدن است

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا