گوناگون

کوهنوردی و طبیعت گردی مسئولانه

هفت اصل اساسی در کوهنوردی و طبیعت گردی مسئولانه

کوهنوردی و طبیعت گردی مسئولانه:

با عنایت به شدت گرفتن برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی وبرنامه های ریزی های گروه های متعدد برای حضور در طبیعت،رعایت چند نکته جهت حضور مسئولانه در این محیط که ضامن حفظ سلامت افراد ونیز حفظ حرمت طبیعت و سایر اجزای آن است از سوی کوهنوردان وطبیعت گردان لازم وضرور ی ست.

1-مدیریت زباله ها
زباله های غیرقابل بازیافت را با خودتان به مبدا حمل کرده و در بیابان رها نکنید.فضولات انسانی و پوست میوه را در داخل گودال کوچکی چال کنید.توجه داشته باشید که در طبیعت بغیر از رد پا هیچ اثر دیگری نباید برجای بماند.

2-رعایت توان فردی
از انجام پیمایش خارج از توان فردی خود اکیدا اجتناب نمائید.

3-قرار دادن هر چیزی در جای خود
از جابجایی فسیلها وکندن گلها اجتناب کرده و اشیای یافته شده را جابجا نکنید.

4-از بین بردن اثرات آتش
در صورت روشن کردن آتش و پس از پایان کار، آتش را بطور کامل خاموش و اثرات آنرا از بین ببرید.

5-احترام به حیات وحوش
از غذا دادن به حیوانات در طبیعت اجتناب کرده ونیز از دنبال کردنشان اجتناب نمائید.در فصل جفت گیری و زاد وولد مراقب گامهای خود در مسیرها بوده چرا که هر بوته ایی میتواند لانه پرنده ایی باشد مبادا مورد لگدمال قرار گیرند.

6-حرکت در پاکوب
در طبیعت و کوهستان حتما از مسیر پاکوب حرکت کرده ونیز برای ایجاد کمپ ونصب چادرروی سطح مناسب و صاف وبفاصله از ساحل رودخانه اقدام کنید.توجه داشته باشید که محل نصب چادر محل اصابت یا حرکت سنگ نباشد.

7-احترام به حقوق دیگران
در پیمایشها به آداب و رسوم اهالی روستاها احترام گذاشته ومقتضیات فرهنگی،ورسومات آنها را مد نظر قرار داده و نیز در تهیه عکس و…رعایت حریم شخصی افراد را بنمائید.از کسب وکارهای کوچک حمایت کنید.

پارس گیلدا
کوهنوردی و طبیعت گردی مسئولانه

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا