برش کتاب

ماحصل عمر مارکز

پانزده جمله طلایی ماحصل عمر گابریل گارسیا مارکز

ماحصل عمر مارکز:

در 15 سالگی آموختم كه مادران از همه بهتر می‌ دانند ، و گاهی اوقات پدران هم .

در 20 سالگی یاد گرفتم كه كار خلاف فایده‌ ای ندارد،حتی اگر با مهارت انجام شود .

در 25 سالگی دانستم كه یك نوزاد،مادر را از داشتن یك روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یك شب هشت ساعته ، محروم می‌ كند .

در 30 سالگی پی بردم كه قدرت،جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن .

پانزده جمله طلایی مارکز

در 35 سالگی متوجه شدم كه آینده چیزی نیست كه انسان به ارث ببرد،بلكه چیزی است كه خود می‌ سازد .

در 40 سالگی آموختم كه رمز خوشبخت زیستن،در آن نیست كه كاری را كه دوست داریم انجام دهیم،بلكه در این است كه كاری را كه انجام می‌ دهیم،دوست داشته باشیم .

در 45 سالگی یاد گرفتم كه 10 درصد از زندگی،چیزهایی است كه برای انسان اتفاق می‌ افتد و 90 درصد آن است كه چگونه نسبت به آن واكنش نشان می‌ دهند .

ماحصل عمر مارکز

در 50 سالگی پی بردم كه،كتاب بهترین دوست انسان و پیروی كوركورانه بدترین دشمن وی می باشد .

در 55 سالگی پی بردم كه تصمیمات كوچك را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب .

در 60 سالگی متوجه شدم كه بدون عشق می‌ توان ایثار كرد،اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید .

در 65 سالگی آموختم كه انسان برای لذت بردن از عمری دراز،باید بعد از خوردن آنچه لازم است،آنچه را نیز كه میل دارد بخورد .

در 70 سالگی یاد گرفتم كه زندگی مساله در اختیار داشتن كارت‌ های خوب نیست،بلكه خوب بازی كردن با كارت‌ های بد است .

گابریل گارسیا مارکز

در 75 سالگی دانستم كه انسان تا وقتی فكر می‌ كند نارس است،به رشد وكمال خود ادامه می‌ دهد و به محض آنكه گمان كرد رسیده شده است،دچار آفت می‌ شود .

در 80 سالگی پی بردم كه دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است .

در 85 سالگی دریافتم كه همانا زندگی زیباست .

پارس گیلدا

ماحصل عمر مارکز

در همین رابطه

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل ، پدر و پدربزرگ ؛ علاقمند به کتاب،طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی... هیچ چیز مقدستر از آگاهی نیست،بزرگترین فضیلت آدمیان آگاهی ست و آگاهی یعنی مطالعه و مطالعه و مطالعه...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا