دانستنیها

آن ۲۶ نفر

 نیمی از ثروت جهان در اختیار ۲۶ نفر!

آن ۲۶ نفر:

بنیاد خیریه “آکسفام” در گزارش جدید خود اعلام کرد که ثروت ۲۶ نفر از افراد ثروتمند جهان با ثروت ۳.۸ میلیارد نفر از دیگر انسان‌ها برابر است!.اگر آن 26 نفر تنها 1 درصد مالیات اضافه بدهند،تمام کودکان محروم از تحصیل جهان می‌توانند درس بخوانند و سالانه از مرگ 3 میلیون بیمار جلوگیری می‌شود.

پارس گیلدا

در رابطه با آمار بالا ، حتما آکسفام بررسی کرده و آنچه که ارائه داده ماحصل یک مطالعه و پژوهش بوده و از حقیقت تلخی پرده برداری میکند که جای تامل دارد.منتهی میخواهم این موضوع را از دید دیگری مورد بررسی قرا دهم.

این موضوع ،تاثیر تحولات کوچک و خُرد را در درازمدت نشان میدهد.مثالهایی از این نوع زیادند.مثلااگر هر روز بدون توجه به خرجمان ، یک درصد از بی اهمیتترین هزینه ها را کم کنیم یا مثلا یک درصد از درآمدمان را پس اندازکنیم یا روزانه نیم ساعت زودتر از خواب برخیزیم و ورزش کنیم و آنرا بصورت عادت در بیاوریم یا روزانه بجای سرگرم شدن با تلویزیون یا گوشی فقط ده دقیقه وقت خود را به مطالعه اختصاص دهیم.و….اثرات بلندمت این رویه ها شگرف خواهد بود.

تاثیر اقدامات کوچک در بلندمدت وقتی بصورت عادت درآید باعث اصلاح بسیاری از ناهنجاری شخصیتی ما میشود که هم برای خودما و هم جامعه مفید است و نتایج بزرگی به همراه دارد.

امروزه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی شامل تروریسم،جنگهای فرقه ایی و ایده ئولوژیک و دزدیها و جنایات و قتلها و….ناشی از فقر است.فقرفرهنگی،فقراقتصادی.اگر قرار میبود آن ۲۶ نفر یک درصد و فقط یک درصد از درآمدشان را برای پرکردن این گسلهای جهانی استفاده میکردند شاید امنیت جهان و هم بطریق اولی امنیت خودشان بیشتر و بهتر تامین میشد.ولی چه کنیم که اصولا بشر همواره قربانی طمع و ندانم کاریهای خود است.

آن ۲۶ نفر

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا