طنزوسرگرمی

دومین روز سال

دومین روز سال
این مطلب را در دومین روز سال 93 در فیس بوک منتشر کرده بودم،امروز یعنی دومین روز سال 98 وقتی به فیس بوک مراجعه کردم دیدم مورد یاد آوری این رسانه قرار گرفته لذا بد نیست اینجا نقل کنم….
صبح دومین روز سال 93 بخیرررررررررررررر
سال 93 و اینهمه انتظارات….!

بنظر میرسد برغم اینکه تنها یک روز از سال نو سپری گشته و امروز وارد دومین روز آن شده ایم این سال هم داره جالب میشه و انتظارات از آن زیاد….!
چرا که از یک سو مسئولان کشور این سال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده اند وامید دارند که با مجاهدت دو چندان ، فرهنگ واقتصاد مملکت بهبود پیدا کنه !
از طرف دیگه و از سمت مردم انتظارات مختلفی از این سال میره …!،
بدلیل اینکه امسال سال اسبه یه عده خاصT پیشاپیش ذوق زده شدند که شاهزاده ها با اسب سفید در راهند وامسال به سراغشون میره که امیدوارم خیر باشه!

یه عده میگند چون شروع سال با جمعه بوده منطقا باید سال استراحت ملی وخواب مضاعف نامگذاری بشه !البته در این میان گروهی منحرف!! حرفهای دیگه ایی گفتند که از بیان آن در اینجا خودداری میکنیم!
گروهی بر این باورند که امسال سال کبیسه هست واسفند آن سی روزه و از همه جالبتر پایانش هم به جمعه هست یعنی هم شروعش با جمعه بوده وهم پایانش به جمعه! پس به این دلیل منطقی سالیست بین التعطیلین و در ادامه همان استراحت ملی و خواب مضاعف!
در این میان ودر کنار همه پیامکهای محبت امیزی که شخصا از دوستان دریافت کردم والبته سعی کردم که پاسخشان را هم با پیامک مشابه بدهم یک پیامک خاص منتسب به جناب اقای روحانی روی گوشی خود دریافت کردم که سالی سرشار از شادی وامید ارزو کرده بود ،اومدیم که پاسخش را بدهیم دیدم نمیشه!با این پیامک، اول به خود امیدوارم شدم و امیدواریم دو چندا ن شد وقتی دیدم هیچیک از اشنایان ودوستان لااقل تا آلان(لحظه نوشتن متن) چنین پیامکی دریافت نکردند ولی بعد وبلافاصله بخود مشکوک شدم!نمیدونم چرا!!!!
به هرحال بگذریم….
یکی از پیامکهای جالب به این شرح بود:
حدیث 93:آنگونه با آجیل مردم رفتار کنید که دوست دارید با آجیلتان رفتار شود!!البته ما که بدلایلی امسال عیددیدنی نداریم ولی انها که میروند به هرحال جا دارد این حدیث معتبر را مد نظر داشته باشند!
در این میان عاشقان سینه چاک هم بیکار ننشستند و برای واژه عید، مترادف ساختند و پیامک نوشتند که عید یعنی:عزیزم یادت نره دوستت دارم!!
ویا این پیامک:
هفت سین امسال من
فقط یک سین دارد
همان seen (علامت تیک)که نشان بدهد
دوستت دارم هایم را خوانده ای!

یک ادم شکمو هم که گرفتار تردید در ساعت شام خوردن شده بود گفته که بلا تکلیفی از همین اول سال شروع شده،تحویل سال افتاده سر ساعت 8:30 یعنی شام امشبو باید امسال بخوریم یا سال دیگه؟!
و پیامکهای جالب دیگه که شوخ طبعی مردم ما را در سختترین شرایط زندگی نشون میده.
یادم هست در اولین عید بعد از انقلاب، قدیمی ترها که به عید دیدنی میرفتند به هم میگفتند صد سال به اون سالها!! وما که در ان ایام نوجوان بودیم وناراحت از این گفتمان ،امروزه نا خودآگاه ویا خودآگاه، گاهی خودمان  همین را هنوز تکرار میکنیم…!
بقول یکی از پیامکها،امیدوارم سال 93 هرچی میخواهد باشه فقط سالی باشه که شما ارزوی تکرارش را در همه سالهای آتی داشته باشید….
با آرزوی فردایی بهتر برای همگان وتقدیم یک شاخه گل کاملیای دست پرورده به شما خوانندگان این متن همراه با این بیت مولانا


باغ سلام میکند،سرو قیام میکند
سبزه پیاده میرود،غنچه سوار میرسد
اوقات خوش
پارس گیلدا
نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا