عکس و فیلم

افتاد مشکلها

افتاد مشکلها:

کجادانندحال ما سبکباِلان ساحلها…!؟

عکس:از تندیس های یک مرد روستایی در پیاده روی فرهنگی رشت

افتاد مشکلها

یکی از نعمات زیبای طبیعت هم برف است.در این مسئله شکی نیست که بارش برف سبب بهبود ذخایر آب سفره های زیرزمین میشود.سبب از بین رفتن آفات و آمایش زمین برای پذیرای بهاری پربارتر وزیباتر میشود.از قدیم ،حضور زمستان در بین فصلهای چهارگانه و تولدش با شب چله و یلدا قرین شادی وشعف مردمان بوده است.

چه جشنها و شب نشینیها در این شبهای اولیه زمستان نداشتند وحتی به شبهای بعد تعمیم نمیدادند.چرا که میدانستند زمستان وبرف ویخبندان و به خواب رفتن زمین ،طلیعه بهاری نو ونویدبخش خیر وبرکت وزایش و تولدی دوباره است.چله بزرگ و بعد چله کوچک وسپس ایام دیگر تا چهارشنبه سوری و…تماما شادی و نشاط وجشن بوده است.

ولی حضور تکنولوژی در زندگی مردم و پیدایش فضای مجازی و دیگر ابزارهای زاده صنعت، این موهبت را از مردمان سلب کرده است.به نامیمونی پدیده دیگری بنام گرمایش زمین و تغییرت اقلیم، دیگر زمستانها رنگ وبوی و خاصیت وسرما و برف سابق را ندارد.مردمان دیگر به زمستانهای گرم عادت کرده اند.اگر احیانا سالی هوایی میل به زمستانهای سابق نماید برای قشر عظیمی از مردمان فقیر ومحروم که گرما و کاشانه درستی ندارد مشکلها اتفاق خواهد افتاد و می افتد.

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا