گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

مارابه غم عشق همان عشق علاج است

سختی های عکسبرداری از حیات جانداران دیگر

مارابه غم عشق همان عشق علاج است:

زمانیکه در مستندهای حیات وحش میدیدم که عکاسان جهت فیلمبرداری وعکاسی از زندگی آنان به چه روشها وحیلی متوسل میشوندهمواره برای منهم جالب بود وهست که تا جائیکه میتوانم خودم نیز چنین کنم.عکس گرفتن از حشرات مخصوصا پروانه هاودیدن چهره زیبایشان از نزدیک بسیار لذتبخش وصد البته بی خطر است.

عکس:گلستان دهکده رویایی

البته صبروحوصله فراوان میخواهد.چون اگربخواهیم ازدورعکس یگیریم چیزخوبی در نمی آید.مگراینکه از زوم استفاده کنیم که کیفیت تصویر پائین می آید.ازطرف دیگر لرزشهای دست وبدن در هنگام استفاده از زوم هم مزید بر خراب شدن کار میشود.باید از سه پایه سود برد،آنهم مشکلات مربوط به خودرا دارد چون استفاده از سه پایه وراه افتادن با آن بدنبال حشره در بین گلها وعلفها موجب وحشت آن و فرارش میشود.

عکس:منطقه ازاد انزلی

چاره ایی نیست مگراینکه  به آرامی و آهستگی بدنبال آن راه بیفتیم .در فاصله یک متری با انعطاف بدنی وبا یک دست به دوربین آنقدر بهش نزدیک بشویم تا اطمینانش را جلب وبتوانیم ازاوعکس بگیریم.بعد که عکس گرفتیم بگذاری توی کامپیوتر وزوم بکنی و ببینی که چقدر این موجودزیباست.

عکس:حیات منزل مسکونی

البته  اگرزاویه لنز از جلو وعکس ازچشمانش باشد زیباتر ولی گرفتن عکس از آن زاویه به مراتب سختتر شاید غیرممکن است.

این حالتی که الان این پروانه با بالهای نیمه باز به خود گرفته یعنی بین ماندن و رفتن مردد است.چون پروانه برای ماندن بالهای خودرا کاملا میبندد.درصورت عدم اطمینان از محل و برای پرواز آنی با بالهای گشوده مینشیند.

پارس گیلدا

مارابه غم عشق همان عشق علاج است

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا