اجتماعی

مجوزگوش کردن به رادیو

معضلات فرهنگی مانع اصلی توسعه در کشورهای عقب مانده

مجوزگوش کردن به رادیو:

پارس گیلدا

کشورهای توسعه نیافته و حتی در حال توسعه،مسیرهای سختی را برای توسعه باید طی کنند.زمانی شاید فکر میکردند کار مردمان این کشورها سهل و آسان است چراکه صنعت و تکنولوژی در دیگر کشورها اختراع و اکتشاف میشود وبه کشورهای عقب مانده صادر میشود.در حالیکه در عمل اصلا اینطوری نیست.کشورهای عقب مانده برغم توسعه روز افزون ارتباطات و همه گیر شدن فضای رسانه ایی واطلاع رسانی جهانی، کماکان پوسته ایی ضخیم از جهل وناآگاهی دور خود تنیده اند.سختترین کارهای،شکستن این پوسته و نجات این ملتها از این دیوارها و حصارهای آهنین فرهنگی ست.

معضلات فرهنگی مانع اصلی توسعه در کشورهای عقب مانده

موضوع تنها منحصر به رادیو نمیشود که یک زمانی برای گوش کردنش میبایست حتما مجوزی در کار باشد. بلکه هر چیز مدرن و جدیدی از دوش حمام گرفته تا مدرسه و کتاب و دوچرخه  و تلویزیون و ویدئو و ماهواره واینترنت و بطور خلاصه  علم ودانش برای ورود به این کشورها در بدو امر با مقاومتهای بسیار شدید همراه بوده است.در همین یکی دو سال گذشته در رابطه با واکسن کرونا مشاهده شد و میشود که چه مقاومتهایی میشود و برای اینکارشان به چه نظریه های جورواجور من درآوردی متوسل میشوند.دقیقا یکصد سال پیش هم چنین واکنشها و مقاومتهایی در رابطه با واکسنهای آن روز وجود داشت.

واقعا با این وصف معلوم نیست سرنوشت دنیا به کدامین سمت در حال طی شدن است.ایا علم و دانش قادر خواهد بود دیو جهل وخرافه و نادانی را از پای درآورد یا باید در برابرش زانو بزند؟!.

مجوزگوش کردن به رادیو

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. خواهش میکنم،مثل خیلی چیزهای دیگر که در ابتدای ورود به کشور نیاز به مجوز داشتند ولی بعدها که فراگیر شدند،مجوزشان هم به بوته فراموشی سپرده شد…!😅😅😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا