دانستنیها

نخبگان طلا یاب

نخبگان طلا یاب:

با یک طلاساز که برای خرید کوره ذوب طلا به شرکت آمده بود، جلسه داشتم.
بعد از مذاکرات فنی و هنگام ناهار، در مورد کار او پرسیدم. می گفت ما تولید محصولات خاص انجام می دهیم و به طور مثال یک جاسوئیچی برای اتومبیل های پورشه تولید می کنیم که قیمت هر کدام حداقل دو هزار دلار است!.

سوال کردم با توجه به این که هر گرم طلا به رقم یالایی رسيده ، شما چطور ضایعات کارگاهتان را کنترل می کنید؟. پاسخ داد: «کف کارگاه ما مشبک است و زیر آن را خاک ریخته ایم. براده های طلا درون خاک می افتد و ما این خاک را می دهیم تا آن را حرارت دهند و طلای آن را بازیافت کنند».

توضیح تکمیلی

او وقتی علاقه من را در این زمینه دید ادامه داد که « اصولاً صنعت ضایعات طلا توسط ادمهاي بسيار نخبه اداره می شود. آنها در همه زمینه هایی که ممکن است ضایعات طلا را جمع آوری کرد، فعالیت می کنند. مثلاً یکی از آن ها، سیگار روزانه كارگران کارگاههای طلاسازی را به صورت رایگان تامین می کند. فقط میخواهد که فیلتر سیگار را در زیرسیگاریهای در بسته ای که او میدهد، برگردانند. او پس از سوزاندن این فیلترها، پودر طلایی که از تماس دستان کارگران بر فیلتر نشسته را جمع آوری می کند که فقط از همین روش، سالانه بیش از یک کیلوگرم طلا بازیافت می شود»!.

از خاطرات یک کارآفرین…

با خواندن خاطره اين مدير توليد و تصور وضع و حال خودمان در حماسه افريني هاي اقتصادي سالهاي اخير ،نميدانم چرا ناخودآگاه به ياد اين عكس افتادم..!

پارس گیلدا
نخبگان طلا یاب

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا