دانستنیها

روز عدد پی

چهارده مارس، روز عددپی(pi)

روز عدد پی:

روز عدد پی
عدد پی از تقسیم محیط دایره به قطرش بدست می آید و به ثابت ارشمیدوس نیز معروف است.

یکی از ثابتهای جالب در ریاضیات عددپی(به انگلیسیpi)است که در هندسه اقلیدوسی از تقسیم محیط دایره به قطرش بدست می آید.این عددهمچنین در فیزیک و مهندسی کاربرد فراوان دارد.این عدد تقریبا معادل 3/14 با تعداد بیشماری اعشار است که به ثابت ارشمیدوس نیز معروف است و اکثرا ارشمیدوس را با واژه معروف”یافتمش”میشناسند.اگر چه باید گفت که قدمت این ثابت ریاضی بسیار بزرگتر از ارشمیدوس به حدود چهارهزارسال پیش میرسد که مطلب آنرا میتوانید در اینجا بخوانید.ضمنا اگرچنانچه دانش آموز هستید  ودر حفظ کردن اعشار این ثابت با مشکل مواجه هستید و نیز طبع لطیف شعری دارید میتوانید از این شگرد هم جهت به خاطر سپردن دقیق این عدد سود ببرید.

اگر چنانچه علاقمند به دانستن بیشتر وعلمی تر در این زمینه هستید با یک سرچ ساده مطالب بیشمار،متنوع،علمی،جذاب و شیرینی در این زمینه خواهید یافت.

چهاردهم مارس روز این عدد نامگذاری شده است.یکی از سنتهای این روز درست کردن شیرینی پای است.در چهاردهم مارس 2018 استیفن هاوکینگ فیزیکدان معروف در این روز در گذشت.

بقول ریاضیدانهای جوانتر “روز پی “رو به تو تبریک میگویم که یک عمره که در پی توام….

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

 

 

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا