امثال و حکم

چگونه سوال کنیم

چگونه سوال کنیم که به پاسخ مورد نظر خودمان برسیم

چگونه سوال کنیم:

به هنگام بازگشت از کلیسا ،جک از دوستش ماکس پرسید:فکر میکنی آیا میشود هنگام دعا کردن سیگار کشید؟.ماکس گفت چرا از کشیش نمیپرسی؟جک نزد کشیش رفت و گفت: جناب کشیش آیا میتوانیم موقع دعا کردن سیگار هم بکشیم؟.کشیش پاسخ داد نه پسرم این کار گناه دارد و بی احترامی به دین است!.

جک نتیجه را برای ماکس تعریف کرد،ماکس گفت نحوه پرسیدن تو اشکال دارد !اجازه بده خودم این سوال را از کشیش بپرسم!.او نزد کشیش رفت و گفت: جناب کشیش آیا میشود موقع سیگار کشیدن دعا خواند!کشیش گفت البته پسرم بسیار اقدام پسندیده ایی است!

پارس گیلدا

سوال کردن هم آدابی دارد.آدابش جنبه روانشاختی دارد مبنی بر اینکه برای گرفتن پاسخ مناسب بایدحالات روحی روانی پرسش شونده مدنظر وتوجه پرسشگر باشد.اینکه از پرسش منتظر پاسخ منفی باشی میتوانی جوری سوال را مطرح کنی که به پاسخ مورد نظر خودت دست پیدا کنی.همچنین اگر بدنبال پاسخ مثبت باشی بازهم به همچنین.در واقع اگر قبل از سوال کردن کمی در مورد چند و چون آن فکر کنیم و برای طرح کردنش بدنبال روش بگردیم قطعا هدفمان محقق خواهد شد.کما اینکه در مثال بالا اینطور شد.اتفاقا در روشهای گزارش نویسی برای مدیران نیز چنین است میتوان بگونه ایی نوشت که نظر نویسنده تامین گردد ومنجر به اخذ موافقت از مقام بالادست یا بلعکس شود.

چگونه سوال کنیم

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا