گوناگون

کاشت برنج روی آب

روشهای جدید کاشت برنج

کاشت برنج روی آب:

کاشت برنج روی آب

پارس گیلدا

افزایش جمعیت و محدودیت ذخایر غذایی وعدم توزیع عادلانه آن بین اقشار نیازمند و محروم سبب شده است که در سالهای اخیر بشر به فکر تولید محصولات کشاورزی و غذایی از طُرُق مختلف دست به کار شود.از زمره این طرحها بهره برداری از زمینهای کشاورزی با کاشت دو تا سه بار در سال است.نیزپرورش و بعمل آوردن محصولات کشاورزی در گلخانه ها و محیطهای کوچک،بهبود اصلاح بذر وافزایش راندمان محصولات،افزایش روز افزون مخصوصات تراریخته ،مرغها و ماهیهای پرورشی و دامداری مدرن و…….از جمله این اقدامات است.

کاشت برنج

پژوهشگران حتی در زمینه پرورش محصولات غذایی در فضا را نیز در حال مطالعه دارند.در صورت یافتن آب روی کُرات دیگر حتما مقوله اسکان و بهره برداری از خاک آن کُرات در سالهای آتی سرلوحه برنامه های نسل بشر است.

فعلا و درحال حاضر یکی دیگر از این نوع ابتکارات کاشت برنج روی آب تحت مکانیزم خاص است که کلیپش را در بالا میبینید.میدانیم پهنه آبی زمین از نظر وسعت بیش ازسه برابر پهنه خاکی و جنگلهای و کوهها و…غیرو است. چنانچه این طرح با رفع موانع اجرایی آن توسعه یابد قطعا انقلابی بزرگ در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی مخصوصا برنج خواهد بود.

پارس گیلدا

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا