طنزوسرگرمی

روش تشخیص بیمارروانی

رئیس تیمارستان و روش تشخیص بیمار روانی

روش تشخیص بیمارروانی:

به هنگام بازرسی  تیمارستان،بازرس از رئیس تیمارستان میپرسد شما چجوری تشخیص میدهید شخصی که به شما مراجعه کرده یک بیمار روانی ست وباید بستری شود؟

رئیس پاسخ میدهد خیلی ساده است. ازش چند تا سوال میپرسیم تا ببینیم پاسخش چیه.بازرس میگه مثلا چه سوالی؟رئیس میگه مثلا ازش میپرسیم که اگر یک وان حمام داشته باشیم ویک قاشق و یک لیوان ویک سطل،برای پرکردن وان شما چیکار میکنی وکدامیکی رو انتخاب میکنی؟

بازرس میگه آهان فهمیدم لابد اگر مریض بگه سطل ، عاقله و گرنه دیوانه!رئیس میگه متاسفم جناب بازرس اگر عاقل باشه اول باید خروجی وان رو ببنده!

حالا شما کدام تخت رو انتخاب میکنی کنار دیوار یا کنار پنجره!

پارس گیلدا

بسیاری از رفتاهای ما در زندگی روزمره چنین است.شاید خود ما فکر کنیم که بسیار منطقی وسالم هستیم ولی وقتی در جایی در معرض پرسش وامتحانی واقع میشویم تازه آنجا ودر ارزیابی متوجهمان خواهند کرد که آنگونه که فکر میکردیم نیست.اصولا دقت در جزئیات امور روزمره، هوش بالا و نیز فراغ فکری و ریزبینی میخواهد که شاید از عهده همه بر نیاید ولی حتما روش تعلیم وتربیت و نوع آموزش در کودکی میتواند در بالابردن ضریب درک و هوش بسیاری از کودکان امروز ومردان و زنان آینده مفید باشد.

روش تشخیص بیمارروانی

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا