اجتماعی

ما به چه آدمهایی محتاج هستیم

جامعه به آدمهایی محتاج است که به آینده بچه های خود بیندیشند

ما به چه آدمهایی محتاج هستیم:

ما به آدمهایی محتاج هستیم که به آینده بچه هایشان فکرکنند نه به گذشته پدرانشان..!

محمود دولت آبادی

مطالب بیشتر

پارس گیلدا

این سوال کم و بیش در زندگی برای همه ما پیش می آید که ما و جامعه ما به چه آدمهایی محتاج هست؟. چه کسانی برای جامعه و مردمان زمانه مفیدند و قادرند گره از مشکلات زندگیشان بگشایند و روند ادامه زندگی را بر آدمیان تسهیل بخشند؟.

خُب پاسخ سوال کاملا مشخص است.این سوال از هرکسی پرسیده شود خواهد گفت پزشک،مهندس،تکنسین،استادکار،کارگر،کشاورز و خیلی از مشاغل دیگر که جملگی شریفتند و مورد احترام آحاد مردم.چراکه هر کدام از صاحبان آن مشاغل وصنوف قادرند در جای خود وبنا به نیاز همنوعان خویش، مشکلی از آنها را حل و روند زندگی شان را تسهیل ببخشند.

طبعا این تخصص و تبحر برای هر صاحب تجربه ایی حاصل نمیشود مگر به تعلیم علم مربوطه وتجربه.علم و تجربه ایی که قادر است آینده انسانها را بسازد و رفاه وآرامش وآسایش را برایشان به ارمغان بیاورد.جوامع برای رشد و بالندگی و پیشرفت به چنین انسانهایی نیازمند است.طبعا آدمهایی که بنا به اختلافات دیرینه وسبقه درگیریهای قومی و قبیله ایی ویا هرچیز دیگر مرتبا به گذشته و تعصبات و روفتارهای وکنش پدران خود رجعت نمایند وبخواهند با همان رویه وسبک وسیاق اداره امور جامعه را انجام ویا فرزندان خود را بر همان روال تربیت نمایند  نه تنها مشکلی از مردمان حل نخواهند کرد بلکه بعکس با دامن زدن به اختلاف نظرات، موجبات رنج و تعب و فقر و عقب ماندگی نسل حال و آینده فراهم خواهند ساخت.

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا