برش کتاب

نان و شراب

اثر:اینیاتسیوسیلونه

نان و شراب:

دِن: شنیدم در این کوه معدن هست..
بونی: خدا نکند معدن باشد!
دِن: نمی فهمم! برای چی؟!
بونی: مادام که کوه فقیر است، از آن ماست، اما همین که معلوم شد غنی است، حکومت آن را تصاحب خواهد کرد.
حکومت یک دست دراز دارد و یک دست کوتاه.
دست دراز به همه جا می‌ رسد و برای گرفتن است.
و دست کوتاه برای دادن است، و فقط به کسانی می رسد ‌که خیلی نزدیکند!.

کتاب نان و شراب
اثر:اینیاتسیوسیلونه

پارس گیلدا

سیلونه از پیشتازان مبارزه با رژیم فاشیستی موسولینی در ایتالیابود.به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و به مبارزه خود علیه رژیم حاکم ادامه داد.بعدها مدتی در شوروی سابق اقامت گزید وموقع برگشت با توجه به مشاهده عینیات حزب حاکم شوروی سابق روحیات ایده ئولوژیکی اش تغییرات قابل ملاحظه پیدا کرد.در واقع سیلونه دریافته بود که دغدغه کمونیست دموکراسی و آزادی نیست. بعدها ودر هنگامه پیدایش نازیسم علیه آن به مقابله برخاست ودر نهایت امکان ادامه زندگی برای او در ایتالیا میسر نشد وبه سوئیس مهاجرت کرد.

بعدها در مورد فعالیتهای سیاسی سیلونه شائبه هایی سر زبانها افتاد به این معنا که سیلونه از ابتدا نفوذی موسولینی در حزب کمونیست بوده ونظام فاشیستی موسولینی از طریق وی وتاسیس حزب کمونیست میخواسته است که مخالفین خود را شناسایی واز بین ببرد.عزیمت او به شوروی نیز در راستای همین هدف و جلب اعتماد کمونیستها به سیلونه بوده است.در شوروی بعنوان مامور کا گ ب به جاسوسی علیه موسولینی پرداخت(یعنی در واقع جاسوس دو جانبه بوده است). بعد از بازگشت به ایتالیا که دستش رو شد و جانش به خطر افتاد مجبور به مهاجرت شد.

به هرحال هرچه باشد که واقعیتش بر ما پنهان است ،آثار او منجمله همین کتاب نان وشراب ارزشمندوخواندنی ست.

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا