محیط زیست

آدمیزاد بدترین اتفاق برای کره زمین..

آدمیزاد بدترین اتفاق برای کره زمین:

شاید تاکنون با خود کرارا اندیشیده اید که آیا موجوداتی دیگر شبیه انسان و موجودات کره خاکی در دیگر کُرات وجود دارند یا خیر؟.احتمالا اگر تاکنون به چنین تخیلی رسیده اید سوالات بعدی را نیز حتما از خود پرسیده اید.مثلا آن زندگی چگونه هست؟.در کجا هست؟.چقدر با زمین فاصله دارد؟.رفتار آنها با همدیگر و با محیط زندگیشان و با موجودات دیگر چطور است؟.و….

این سوالات وسوالات مشابه بیشتر ، از روی تجربیان زندگی بر روی کره زمین در ذهنمان خطور میکند. چرا که اگر مثلا ما مشکل ریزگرد یا آب نداشته باشیم قطعا سوالی هم در خصوص این دو مورد و موارد مشابه به ذهنمان نمیرسد که بپرسیم.وضعیتی که ما اکنون یعنی مخصوصا در این صد سال اخیر بر سر زمین آورده ایم هیچ موجود زنده دیگری مرتکب نشده است.اصولا موجودات دیگر استعداد انجام تخریب را ندارند .این انسان است که خلاقیت خاصی برای خراب کردن دارد.

بدترین کار انسان

انسان برای تخریب محیط زیست از هیچکس و هیچ چیز اِبایی ندارد.خود را موظف به پاسخگویی به هیچ مرجعی نمی بیند.به هر حجم که بخواهد محیط زندگی را خراب میکند. تنها زمانی به فکرش میرسد که محیط زیست و زندگی مهم است که تقریبا همه چیز این کره خاکی را برباد داده باشد.بطوریکه امکان جبرانش کم و بلکه ناشدنی ست.

IMG_3823

پارس گیلدا

آدمیزاد بدترین اتفاق برای کره زمین

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا