محیط زیست

من پلاستیک نیستم

نایلونهای شبه پلاستیکی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست

من پلاستیک نیستم:

پارس گیلدا

از معضلات جامعه امروز یکی هم مدیریت زباله هاست.زباله هایی که قابل بازیافت باشند مدیریت و سروسامان دادنشان زیاد سخت نیست.دفع شان هزینه آنچنانی ندارد.براحتی تبدیل به کود و …هستند .بازیافت آنها موارد استفاده فراوان دارد.مشکل منتهی زباله هایی هستند که غیر قابل بازیافتند.مدیریت این نوع زباله ها، هزینه بر ومحتاج تکنولوژی پیشرفته است.ضمن اینکه حتی بازیافت آنها نیز خساراتی به محیط زیست میزند.

ابداع نایلونها شبه پلاستیکی قابل بازیافت نظیر آنچه در کلیپ بالا نشان داده میشود  ایده جالبی ست که مشکل زباله های کاملا پلاستیکی را حل کرده و ضمن استفاده و بدون نگرانی میتوان مجددا آنها را به چرخه محیط زیست بازگرداند.باید رویکرد مدیریت خدمات شهری شهرداری ها در جهت فرهنگ سازی استفاده حداقلی از جعبه های و ظروف پلاستیکی باشد.در عین حال موضوع تفکیک از مبدا باید بطور جد باید مورد ترغیب وتشویق شهروندان قرار بگیرد.

زباله های از همان مبدا تولید یعنی درِ خانه ها و اماکن بایدمورد مدیریت قرار بگیرند ومدیریت خدمات شهری باید با فراهم کردن بستر ذیربط قادر به جداسازی این نوع زباله و به سرانجام رساندن منطقی آنها اقدام کند.اگر چنین نکند مشکلی بر دیگر مشکلات زیست محیطی شهرها وروستاها افزوده خواهد شد.کمااینکه امروزه مصادیق زیادی از این نوع سوءرفتار با محیط را میتوانیم در حواشی شهرها وروستاها رویت کنیم.

من پلاستیک نیستم

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا