گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

جهت یابی بکمک سوزن

جهت یابی بکمک سوزن در طبیعت

جهت یابی بکمک سوزن:

یکی از ملزومات کوهنوردی و طبیعت گردی ایمن،آشنایی با جهات اربعه در طبیعت و به خاطر سپردن مسیرها و جهات چهارگانه است تا احتمالا به هنگام اشتباه رفتن مسیر ،بکمک پیمایشگر بیاید و راه را بر او بنمایاند.در روزهایی که هوا ابری و مِه آلود وبارانی وبرفی ست ویا دستگاههای جهت یاب همراه پیمایشگر نباشد ویا اصلا کار نکند باید از روشهای دیگری برای جهت یابی استفاده نمود. روشهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که یکی از این روشها ، استفاده از سوزن است به شرحی که در زیر می اید.البته متذکر میگردد که بهتر است از چند روش تواما استفاده شود تا خطا به حداقل کاهش یابد.
1-یک کاسه آب،یک سوزن دوخت دوز ویک برگ کوچک درخت ( سبک )فراهم کنید.
2-سر سوزن را به موی سر خودتان مالش دهید تا باردار شود.
سوزن را روی برگ قرار داده وبرگ را به آرامی روی سطح آب قرار دهید.
3-برگ روی سطح آب بدور خود میچرخد.جهتی که سر سوزن به سمت آن قرار گرفته شمال است.

جهت یابی در کوه اهمیت فراوانی دارد و آنانکه به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقمند حتما باید با یک یا چند روش از جهت یابی ها آشنایی داشته باشند تا در صورت بروز مشکل بتواند مسیریابی نمایند.

مطلب مرتبط در همین زمینه

پارس گیلدا
جهت یابی بکمک سوزن

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا