اجتماعی

فراتر از هفت شهر عشق…!

فراتر از هفت شهر عشق…!
ميگويند هشتاد درصد روزهاي سال آلودگي هوايش بيشتر از حد مجازه….!
بطور متوسط 4500 نفر از شهروندان آن در طول سال بدليل آلايشات ناشي از هوا ،‌جان به جهاندار تسليم ميكنند…!
كم يابترين سرطانهاي دنيا بفور در آن يافت ميشود…!
پارازيت دارد،خفاش شب دارد،زورگير وكيف قاپ وقمه كش و راهزن ودزد سر گردنه و غير گردنه از هر نوعي و خالي بند و رمال و لات وفالگيروبوی مرموز وگازمرموز و گرد مرموز وهرچیزمرموز دیگر از هر مدلي بفور دارد…!
دودي دارد كه زيبا رويان سيمين تن اين شهر را جهت مسافرت به سواحل انتاليا و ايتاليا وتايلند و نيس و ….به منظور برنزه كردن پوستشان بي نياز كرده است…!
در روي زمين پايتخت يك كشور 80-70 ميليونيست ودر زير زمين جولانگاه ميليونها موش موذي كه هيچ دارو درماني را حريف انها نيست وبراي خودشان در آن زير بروبيايي دارند…!
سالهاست كه ميگويند استعداد زلزله فراتر از هفت ريشتر دارد…!
از كشفيات آقا محمدخان قاجار است كه انرا به نسلهاي بعد هديه نمود و ميگويند قبل از كشف او، محل ومحفل راهزنان و استراحتگاه قطاع الطرقهاي زمانه بوده است..!
دوچرخه و موتور وماشين ومترو و اتوبوس وبرج ازادي ترك خورده و زوج وفرد و سعد ونحس و…..همه اين نوع تنقلات را دارد…!
والبته همچنان جاذبه دارد !براي كه و براي چه جاذبه اش زياد ودافعه اش كم است ،معلوم نيست…. ؟!
ميگويند روزي كنفسيوس حكيم با گروهي از شاگردانش از شهري ميگذشت كه بر گورستان آن شهر پيرزني را ديد كه بر مزاري ميگريد.نزديك شدو پرسيد مادرم اين مزار كيست كه بر آن مويه ميكني ؟،پاسخ شنيد كه گور شوي من است كه در جواني اسير چنگال پلنگي در اين حوالي شده و جان باخته است..!كنفسيوس پرسيد وآن يكي گور ؟پيرزن جواب داد،مربوط به پدرم هست كه سالها قبل به دندان شيري كه اين نزديكي ها كنام دارد اسير و به ديار باقي شتافته است! وان ديگر ؟برادرم كه او نيز توسط گرگي دريده شده واين يكي؟مادرم كه اورا خرسي از پاي در آورده است.كنفسيوس حيران شد و گفت شهري كه در آن ،اين همه درنده خطرناك دارد ايا ماندن در آن به صلاح هست؟پاسخ شنيد اين شهر حاكم عادل ومهرباني دارد كه ماندن من در اين شهر فقط به واسطه اوست وگرنه رغبتي ندارم..!!
كنفسيوس رو به شاگردانش كرد و گفت اري چنين است كه حاكم ظالم وبيدادگر از هر درنده ايي خطرناكتر است….!!
تا شما نتيجه گيري اخلاقي بكنيد و اين مهربان پايبند كننده را بيابيد !!منهم عكسي از دُردانه هاي باران براي شما بگذارم تا خاطرتان را مترنم سازد….!
 فراتر از هفت شهر عشق…!
نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا