گزارشات طبیعت گردی و کوهنوردی

از زودل تا قله توریشوم

جاذبه های طبیعی مسیر قله توریشوم

از زودل تا قله توریشوم:

توریشوم از قلل خط الراس شمالغرب ماسوله هست که به کوههای تالش متصل میگردد.از ویژگیهای بارز این قله طبیعت بکر وبینظیرش است که خوشبختانه هنوز مورد تارج آفرودسواران قرار نگرفته است.نیز شیب یکنواخت و قابل ملاحظه مسیر صعود که از ابتدا تا انتها ادامه دارد.این ویژگی شرایط مساعدی ست برای کوهنوردانی که قصد کسب آمادگی جهت صعود به قلل مرتفع را دارند.

صعود مورخ چهار شهریور 1401

عکسهای زیر از صعود مورخ چهارم شهریور 1401 گرفته شده است .مبدا صعود روستای زودل با ارتفاع 660 متر از سطح دریاوارتفاع قله توریشوم 2460 متر میباشد.کل مسافت رفت و برگشت نیز حدودا 18/63 کیلومتر بوده است.مجموع زمان صعودو فرود با احتساب استراحتها و نهار وصبحانه حدود 11 ساعت بوده است.

صبح صعود و نمای زیبای منطقه
پائیزی که اینگونه سریع فرامیرسد تا دستآورد بهار را به تارج ببرد.
به آن زعفران گیلان هم گویند.اینکه در این فصل و در این بی آبی سر برآورده و به خورشید سلام داده یعنی اینکه زندگی ادامه دارد حتی اگر آسمان رحمتش را بر زمین و زمینیان دریغ دارد.
این تیم آماده ویکدست.انتهای منطقه جنگلی ودر ابتدای یال
آزاد و رها در دشت بیکران خدا
متعلق به یک پرنده خوشتیپ ولی پر جنب و جوش.تَرَکهای روی زمین خبر از تشنگی آن میدهد.بقول شاعر:رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر.
و اینجا واین زخم مزمن واین کار ناشایست برخی طبیعت گردان.براستی او چه هدفی داشته و قصد انتقال چه پیامی به چه کسی داشته که این تیغ نامردمی را بر بدنه این موجود مفید کشیده و نامی بد از خود برجای گذاشته است؟
از معدود چشمه های مسیر که آب داشت.آبی که آبشخور دام و نیز مورد استفاده کوهنوردان است.
نمایی از ییلاق پای قله از روی قله
بر تختِ جم که تاجش معراج آسمان است. همت نگر که موری با آن حقارت آمد!

پارس گیلدا

از زودل تا قله توریشوم

گزارش صعود مورخ 28-10-98

صعود مورخ 4-12-97

صعود مورخ 10-10-1400

مطالب بیشتر

 

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا