علمی

فیزیک و نجوم و ریاضیات

به فرزندان خود نجوم،فیزیک و ریاضیات ومنطق بیاموزید!

فیزیک و نجوم و ریاضیات:

میگویند نجوم مادر همه علوم است.ریاضیات از نجوم متولد شده وفیزیک از ریاضی.اینکه دلیلش چی هست را به بشر اولیه منتسب میکنند که وقتی شبها به آسمان خیره میشد مبادرت به شمارش ستاره ها میکرد.ازانجا بود که علم ریاضی شکل گرفت .بعدها در ارتباطات تجاری روزمره با همنوعان خود نیازمند حساب وکتاب شدو اهمیت علم ریاضی بیشتر شد .سپس برای ادامه حیات نیازمند به ساختن ابزار ووسایل زندگی ،ابزار شکار و ساخت و ساز و…شد و فیزیک بوجود آمد.اینکه این برداشت تا چه اندازه صحیح باشد یا نه موضوع این بحث نیست.

موضوع این است که نیاز بشر اورا وادار به تفکر ودر نتیجه پیدا کردن راه حل نمود .مغزاو را به کار انداخت که فکر کند ومشکلات ونیز پاسخ سوالات خود را از راه تفکر و تامل و تعمق در مسایل پیدا کند.تفکر در زوایای جهان هستی و چند وچون آن هر روز نسبت به دیروز عمیقتر و ضرورت آن آشکارتر میشود.انسان خردمند وآگاه مخصوصا انسانی که ذهنش با نجوم و فیزیک وریاضی آشنایی داشته باشد حتما برای وقوع هر پدیده ایی بدنبال علت آن میگردد.  سعی میکند به لحاظ علمی ،وقوع پدیده ها را حلاجی نماید بنابراین اسیر خرافات نمیگردد.

در نظام آموزشی قدیم ارجح بر همه علوم ، آموزش علم ریاضی و سپس منطق بوده است. بطوریکه ذهنها برای تحلیل وبررسی بر مبنای استدلال ومنطق پرورش یابد و کمتر دچار خِبط وخطا گردد.پس بنابراین بیراه نیست که اگر توصیه شود :
به فرزندان خود نجوم و ریاضی و فیزیک و منطق بیاموزید تا اسیر خرافات شیادان زمانه نشوند.

پارس گیلدا

فیزیک و نجوم و ریاضیات

مطالب بیشتر

نمایش بیشتر

مدیر سایت

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هر چه که هست..! "حافظ" ......؛ نام و نام خانوادگی:حسین شعبانی مژدهی ؛ شغل: آزاد؛ تحصیلات: لیسانس در مهندسی؛ متاهل و پدر ؛ علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی و عکاسی ومستندکردن تجارب نزدیک به هفت دهه پیمایش در این محنتگه خاکی..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا